A kritika kezelése

Mély levegő! Ha épp nagyon megbántottnak érzed magad, vegyél egy nagy levegőt. Ha úgy érzed, dühös vagy, vagy sírni fogsz, menj egy kicsit arrébb, hogy egyedül lehess. Ez segíteni fog abban, hogy lehiggadj.


Ha valaki olyan kritizál, akinek a véleménye számít neked, az még inkább kedved szegheti. Ha megérted a másik személy nézőpontját, akkor az segíthet megérteni, elemezni a saját viselkedésedet is. Ám ha a téged kritizáló személy véleménye nem nagyon érdekel, akkor nem szabad hagynod, hogy egy véleménnyel megbántsanak.


A kritikának lehet igazságtartalma, még ha nehezen vallod is be magadnak. Próbálj a helyzetre kívülállóként tekinteni. Képzeld el, mit tanácsolnál egy barátodnak ebben a szituációban. Viszont ha semmi igazságtartalma nincs a kommentnek, akkor érdemes elbeszélgetned a kritizálóval. Ha ez sem segít, fogadd el, hogy mindenki ragaszkodik a saját véleményéhez, és ezen nem tudsz változtatni.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat. Elfogad Elolvasom