A nyár a vitaminraktárak feltöltésének ideje!

Beköszöntött a július, amikortól a természet ontja a rengeteg zöldséget és gyümölcsöt, nekünk pedig nincs más dolgunk, mint töltekezni belőlük! Ilyenkor tudjuk a leginkább feltölteni vitamin- és ásványi anyag készletünket, megerősíteni immunrendszerünket, hogy felvértezve vágjunk neki az őszi-téli bacilusokkal teli időszaknak.

Vitaminok az erős immunrendszerért

Júniusban a szamócaszezonnal kezdődik a szezonális gyümölcsdömping, ilyenkor szinte egyszerre érik a szamóca mellett a cseresznye, a meggy, a ribizli, az egres, majd veszi át a szerepet a borsó, a zöldbab, a nyári alma, a sárga- és őszibarackok, a körték, a tökfélék, a paradicsom, a paprika, később jön a sárga- és görögdinnye, a szilvafélék. Dömpingje van ilyenkor a különböző gyümölcsöknek és zöldségeknek, ha tehetjük, fogyasszunk belőlük, amennyit csak lehet! Figyeljünk rá, hogy a gyermekeink is sokat fogyasszanak ilyenkor, hiszen nekik még gyengébb az immunrendszerük, ősztől több kihívással néz szembe, könnyebben megbetegszenek. A gyümölcsök és zöldségek – a tabletta formájában kapható multivitaminokkal, étrend-kiegészítőkkel szemben – természetes formában tartalmazzák az ásványi anyagokat és vitaminokat, sokkal jobb a beépülésük, mint a mesterséges szereknek.

Érdemes arra is figyelmet fordítanunk, hogy a hőkezelés káros hatással van a zöldségek és gyümölcsök vitamintartalmára, ezért lehetőleg minél inkább nyersen fogyasszuk őket, vagy ha szükséges csak kevés ideig pároljuk-főzzük.

Ezekre is ügyeljünk!

A fokozott zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett több szempontot is vegyünk figyelembe nyáron a táplálkozásaink során. Igen fontos a bőséges folyadékfogyasztás, hiszen a nagy melegben sok folyadékot párologtatunk el, elengedhetetlen ennek pótlása, különben dehidratáltak leszünk. A gyerekeknél (is) részesítsük előnyben a csapvizet, és kerüljük a cukrozott, szénsavas üdítők fogyasztását. Jó szomjoltó a cukor nélküli, hűtött tea, és a frissen facsart gyümölcslevek, esetleg a kevés cukorral készülő limonádé, megspékelve egy kis mentalevéllel.

A D-vitamint is nyáron tudjuk a leginkább begyűjteni, mint ismeretes, a D-vitamin a bőrön képződik, a nap sugarainak hatására. Kedvező élettani hatásai miatt sok betegség elkerülhető általa, immunrendszert erősítő hatása miatt. Emellett erősíti a csontokat, kedvezően hat a sejtfejlődésre. Legyünk sokat a napon nyáron, de tartsuk be az alapvető szabályokat: 10 és 15 óra között kerüljük a kintlétet az erős UV-sugárzás miatt, a gyerekeket is csak a reggeli és esti órákban engedjük ki a szabadba. Szakértők szerint már napi félóra is biztosítja a megfelelő D-vitamin szint elérését.

A gyerekek (és a felnőttek) életében elengedhetetlen a rendszeres testmozgás, ilyenkor nyáron erre is sok lehetőségünk adódik. A gyerekek számára a szabadban töltött játék, mozgás hozzájárul egészséges fejlődésükhöz. A rendszeres testmozgással elkerülhetők az elhízásos problémák, javul a vérellátás, nő a tüdőkapacitás, elősegíti a csontok és a vázrendszer egészséges fejlődését, az agy oxigénellátásának növelésével pedig növeli az agyi kapacitást. Igyekezzünk tehát rávenni a gyerekeinket, hogy a képernyők előtti ülés helyett válasszanak valamilyen szabadtéri, mozgásos tevékenységet kikapcsolódásnak, és mutassunk példát nekik mi is! A sportok jó hatással vannak a szellemi, lelki és nem utolsósorban a testi egészségre is!

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat. Elfogad Elolvasom