Hasznos újévi fogadalmak

Az újév beköszöntével sokan fogalmaznak meg olyan magasztos gondolatokat, mint hogy idén elhagyják rossz szokásaikat, még egészségsebben fognak élni, még nagyobb sikereket érnek el, ezek azonban leginkább csupán általánosságok.
Miért ne tehetnénk ezt idén tudatosan?

Ahogy az év utolsó napján eljön a nagy visszaszámlálás, és ujjongással üdvözöljük az újév első napját, gyakran azt is fontosnak érezzük ilyenkor, hogy az új, reményekkel és tervekkel teli évet újévi fogadalmakkal indítsuk el. Ilyenkor az ember hajlamos kissé felelőtlen ígéreteket is tenni saját magának, melyekről szinte már akkor sejthető, hogy aligha fogja azokat következetesen betartani. Olyan általános dolgok jellemzik ezeket, mint hogy idén kevesebb alkoholt iszom majd, leszokom a dohányzásról, diétázni fogok, és így tovább.

Az új esztendő kihívásai emellett mentálisan is igénybe vehetik az embert: még magasabb kvóták, még szigorúbb elvárások, ezek bizony nem könnyítik meg az ünnepek alatti lazulás után az újrakezdést.

Tegyünk hát tudatosan olyan újévi fogadalmakat, melyek hatékonyan segítik fenntartani a mentális egyensúlyunkat!

Először is, megfogadhatnánk, hogy idén sokkal jobban odafigyelünk majd, hogyan étkezünk! Ma már rengeteg tanulmány megerősítette, hogy bélrendszerünk – vagyis bélflóránk – állapota közvetlen kapcsolatban van a mentális állapotunkkal. A finomított cukrokban gazdag, és a feldolgozott ételek bizonyítottan sok kárt tudnak tenni a bélflóránkban, pedig itt termelődnek azok a kiemelt fontosságú anyagok is, melyek a hangulatunkat, mentális állapotunkat befolyásolhatják. Kerüljük hát a cukros és feldolgozott ételeket (mint a gyorséttermi ételek, „zacskós”, félkészen vásárolható termékek), és együnk sokkal több friss zöldséget-gyümölcsöt, olajos magvakat!

Kiváló fogadalom lenne az is, hogy idén rendszeresen végzünk majd testmozgást! Egyes szakértők szerint a legalább heti 3 alkalommal végzett intenzív testmozgás akár a súlyos depressziós tüneteket is képes enyhíteni, mivel a testmozgásnak közvetlen hatása van az agysejtek vérellátására és osztódására.
Vagyis agyunk annál jobb állapotban lesz, minél többet mozgunk. Testmozgás alatt pedig közel sem csak az edzőtermi önsanyargatást kell érteni, hiszen számtalan sportág és intenzív szabadidős tevékenység létezik, amivel jó alaposan megmozgathatjuk tagjainkat.

Ami pedig talán a legfontosabb: fogadjuk meg, hogy idén szembenézünk a problémákkal, és nem próbáljuk meg elkendőzni őket, legyen az akár anyagi, akár személyes természetű. Példának okáért, ha a hangulatunk ingadozni látszik, ne próbáljuk azt alkohollal vagy idegrendszerre ható gyógyszerekkel (például szorongásoldókkal vagy antidepresszánsokkal) elnyomni, keressük meg az okát és kezeljük! Ne érjük be holmi átmeneti enyhülést ígérő vegyi anyagokkal, melyektől később talán szabadulni sem tudunk majd, hanem vegyük fel a kesztyűt!

Ha idén azzal a döntéssel kezdjük el az évet, hogy igenis képesek vagyunk jobbá tenni saját helyzetünket, és ehhez semmilyen szerre vagy italra nincs szükség, máris sokkal jobb eséllyel indulunk. Olyan emberekkel vegyük körbe magunkat, akik hozzánk hasonlóan fejlődni akarnak, és segítik a fejlődésünket. Bármennyire is népszerűtlen lehet ez az álláspont, nagyon is rajtunk áll, hogy milyen közösségben éljük az életünket, és hogy mindez milyen hatással van ránk.

Tegyünk tehát a jövő évre olyan fogadalmakat, melyeket van értelme követni és megtartani.

Állampolgári Bizottság az Emberi Jogokért Alapítvány 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat. Elfogad Elolvasom