Brutálisan megdrágul az elektromos autók töltése

Az egyik elektromos töltésekkel foglalkozó cég az Ionity új elszámolási rendszert vezet be január 31-től a magyarországi töltőpontjain.

A lényeges változás pedig az, hogy az eddigi töltésenkénti fix díj helyett minden kWh energiáért fizetni kell majd az ultragyors töltőknél, méghozzá 280 forintot.

Az ultragyors, akár (még az egyetlen autó által sem támogatott) 350 kW teljesítményre képes töltőkből egyelőre három töltőállomást alakítottak ki itthon: az M1-es autópálya mellett Bábolna közelében, illetve az M7-es autópálya mellett Kajászónál és Balatonkeresztúron.

A kWh-nkénti 280 forintos ár jóval magasabb, ugyanakkor igazságosabb is lesz, hiszen eddig a kisebb teljesítményű akkumulátorral rendelkező elektromos autósoknak is ugyanannyit kellett fizetniük (2680 forintot), mint azoknak, akik nagyobb akkumulátorral szerelt járműveiket töltötték fel ugyanazon a helyen.

A drágulás mértékéhez egy példa: egy Mercedes-Benz EQC modellt 80 kWh-s akkumulátorral szerelnek. Ennek a járműnek a teljes feltöltése durván 22 400 forintba kerülne az új elszámolási rendszerben, ami majdnem tízszeres drágulást jelent.

A Nissan Leaf 40 kWh-s akkujának teljes feltöltése 11 200 forintba kerülne.

Forrás Vezess

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat. Elfogad Elolvasom