Select Page

  • Debrecen időjárása
    napos
    13°C
     

Nemzetközi befektetők versenyeznek hazai startupok kegyeiért a SMART konferencián

Nemzetközi befektetők versenyeznek hazai startupok kegyeiért a SMART konferencián

Rendhagyó startup programot szervez az OXO csoport április 4-én, a SMART konferencia keretén belül. Ezúttal nem vállalkozások fognak versenyezni befektetők előtt, hanem fordítva: nemzetközi befektetőcégek utaznak Budapestre, hogy „eladják” magukat hazai startupoknak. Az ország legnagyobb tech szakmai eseményén az utóbbi néhány hónap zajos hazai üzleti sikereinek kulisszatitkait is első kézből tudhatják meg a résztvevők. 

Erős startup programot vonultat fel idén a SMART konferencia. Az OXO csoport közreműködésével megvalósuló szekció hazai startupperek történetein keresztül mutatja be, hogy milyen kihívásokra kell felkészülnie annak, aki technológiai startup projekt indítására adja a fejét. A tematika keretében bemutatkoznak a hazai ökoszisztéma fontosabb szereplői: befektetők, tanácsadók és vállalati akcelerátorok.

 „Igyekszünk megmutatni a hazai technológiai startup közösségnek, hogy aki jól választ befektető partnert, az milyen széleskörű támogatást és tapasztalatokat kaphat az elképzelései megvalósításához. Sőt, ezen a délutánon a konferenciára fogunk csábítani több nemzetközi befektetőt, akik végre maguk fogják megpróbálni eladni magukat néhány perces bemutatkozó előadásokban és végre a startupperek érezhetik majd úgy, hogy az ő kegyeikért versengenek

– harangozta be a startup szekció teljes programját Oszkó Péter, az OXO csoport vezetője.

Együtt lehetnek sikeresek a régió nagyvárosai a startup piacon

A dedikált startup szekció mellett további előadások keretében is teret ad a tematikának a SMART. Szó lesz például arról, hogy a startup építés nem országokról, hanem városokról szól, legalábbis a régiónkban. Bizonyos vélemények szerint nem feltétlenül kell Budapestnek önmagában startup központtá válnia, sokkal fontosabb lenne, hogy a térség nagyvárosaival együtt tudjon olyan egységet létrehozni, ami erőteljesebb jelenlétet biztosít a globális porondon

„A hazai startup ökoszisztéma egyik hiányossága, hogy nincs fókusz, nem lehet kijelenteni, hogy Budapest bizonyos területen a legjobb, hogy itt vannak például a legjobb AI (mesterséges intelligencia) vagy FinTech startupok. Nem vagyunk startup központ, de nem is biztos, hogy azzá kell válnunk, sokkal fontosabb lenne, hogy régióként legyünk meghatározóbbak, hogy a térség jelentősebb városaival együtt tudjunk egy egységet létrehozni, ami globálisan sikeresebbé tesz minket

– véli Kovács Péter, a Budapest Startup Safary és a Central European Startup Awards alapítója, aki Budapest startup piaci lehetőségeit boncolgatja majd a SMART 2018 konferencián.

Agyondolgozzák magukat a hazai startupperek?

A SMART-on szó esik arról is, hogy a startupper lét egyfajta divattá vált hazánkban is, amit sok esetben jellemez a „munkaalkoholizmus”, azaz, hogy a sikert hajhászva a magyar vállalkozások is hajlamosak napi 12-14 órát dolgozni, és emellett kevesebb figyelmet szentelnek a családi és baráti kapcsolataiknak. A téma kapcsán Biás Csongor, a Booom termékstúdió vezetője, a Mozaik és a Design Terminal korábbi vezető munkatársa tart előadást a konferencián.

„A SMART azon felül, hogy a hazai technológiai szcéna számára évek óta az elsőszámú tudásmegosztó és kapcsolatépítő platformot jelenti, kiemelt feladatának tekinti a tehetséggondozást, éppen ezért idén is bemutatkozási lehetőséget nyújtunk a legfrissebb ígéretes hazai innovációknak, legyen szó egyetemi csapatokról, vagy már működő startupokról. Ezen felül meghívtuk az AImotive, a BalaBit és a Barion vezetőit, hogy beszéljenek közelmúltbeli üzleti sikereikről, ezáltal is inspirálva a hazai közösséget. Kiemelt hangsúlyt helyezünk a digitalizáció emberi oldalának bemutatására is. A Magenta teremben olyan nagy formátumú gondolkodók járják körbe a technológia emberre kifejtett hatását, mint például Mérő László”

hívta fel a figyelmet Dobó Mátyás, a SMART főszervezője.

Robbanhat a fintech

Az OTP Bank által szervezett szekcióban a fintech startupok és innovációk bemutatása lesz a fókusz. A tematika keretében azt vizsgálják, hogy a pénzügyi szféra számára milyen pluszt adnak ezek a vállalkozások, hogyan tehetik könnyebbé a mindennapi pénzügyeket, vagy éppen befektetéseket. Az OTP Bank maga is intenzív innovációs tevékenységet folytat: saját alapítású fintech cégekbe ruház be, másrészt startup akcelerátor programot alapított – melyekről szintén szó lesz az eseményen.

Az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő SMART 2018 főtámogatója az OTP Bank, kiemelt támogatója a Magyar Telekom, a további támogatók között pedig megtaláljuk a Samsungot, az OXO Labs-t, a RedBull-t, a Microsoft-ot, a KPMG-t, a GoodID-t, a Finastrát, a Hewlett Packard Enterprise-t és a Hiventures-t.

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook

Adatvédelmi beállítási központ

Elengedhetetlen

Az elengedhetetlen sütik segítenek használhatóvá tenni a weboldalunkat azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a weboldal biztonságos területeihez való hozzáférés. A weboldal ezen sütik nélkül nem tud megfelelően működni.

További információ: https://debmedia.hu/suti-elengedhetetlen

Besorolással nem rendelkező

A besorolással nem rendelkező sütik olyan sütik, amelyek még besorolás alatt állnak, az egyéni sütik szolgáltatóival együtt.

További információ: https://debmedia.hu/suti-besorolassal-nem-rendelkezo

Statisztikai

Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai sütik segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.

További információ: https://debmedia.hu/suti-statisztikai

Marketing

A marketingsütiket a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára, valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat a tartalmakat közzétevő és a harmadik fél hirdetők számára.

További információ: https://debmedia.hu/suti-marketing