A görkorcsolyázás

A kerekeket vagy párosan vagy egy sorban vannak elhelyezve a görkorcsolyán. Az egysoros görkorcsolyával könnyebben lehet kanyarodni, és gyorsabban lehet vele haladni. A kezdők a két- vagy háromkerekes görkorcsolyán gyakoroljanak.

A kerék mérete és keménysége függ attól is, hogy hol és milyen gyorsan szeretnénk görkorizni. Minél nagyobb a kerék, annál gyorsabban haladunk, de a kisebb kerekekkel jobban lehet manőverezni.

A fék a régi típusú görkorcsolyák elején volt megtalálható, míg az újabb típusoknál már hátra került. A görkorcsolyázás veszélyes sport, szükség van a védőfelszerelésre. Legfontosabbak a sisak, a csukló- és térdvédő.

A görkorcsolyázás erősíti az alsó lábszárat és a combokat! Jobban tudják a gyerekek majd szabályozni a mozgásukat, és az egyensúlyérzékük is javulni fog!

A görkorcsolyázás 4 fő kategóriába sorolható: fitnesz, „agresszív”, „fsk” (slalom) és gyorsasági.

A boltokban kapható görkorcsolyák többsége a fitnesz csoportba tartozik. Jellemzőjük a magas szárú, kényelmes cipő, egy sorban elhelyezett 4 db kerékkel. Szabadidős célra kitűnő.

A városokban látható lépcsőkön, korlátokon és egyéb speciális akadályokon történő „mutatványok” az „agresszív” csoportba tartoznak. Jellemzője a zömök, strapabíró bakancs, négy vagy kettő, egymás mögött elhelyezett, széles, szögletes keresztmetszetű, kis átmérőjű, kemény kerék. A két középső kerék között található megerősített talprész a korlátokon és éleken való oldalirányú csúszás eszköze.

Az alacsony szárú, könnyített cipőjű görkorik a gyorsasági versenyzéshez lettek kifejlesztve. A versenyeket általában görkorcsolyapályákon rendezik.

A fékezésre is különböző technikák vannak:

Sarokfék: Könnyű megtanulni és a kerekeket is kíméli, de meglehetősen hosszú a féktáv.

T-fék: Az egyik korcsolyára helyezzük a testsúlyt a másik korcsolyát kicsit oldalt hátraengedve keresztbe fordítva lenyomjuk a földre. Ez a módszer erősen koptatja a kerekeket.

Hóeke: Enyhe lejtőn a sebesség csökkentésére alkalmas módszer, amely hasonlít a síelésnél alkalmazott hóekére.

Magic Slide: Hirtelen megállásra használható módszer, amelynél a fékező lábat mély szögben bedöntve előretoljuk, a hátsó lábon pedig hátrafelé gurulunk.

Szlalomfékezés: A síelők fékezéséhez hasonló módszer, amikor váltakozó irányú éles kanyarokkal csökkentjük a sebességet.

Fontos dolog még, hogy amennyiben a „forgalomban” görkorcsolyázunk akkor is vonatkoznak ránk a kresz szabályai. Nagyon figyelmesen és körültekintően alkalmazzuk ezt a sportolást az utcákon.

 

a kép illusztráció (internet)

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat. Elfogad Elolvasom