Select Page

  • Debrecen időjárása
    Széllökések
    -1°C
     

Lúdtalp gyermekkorban

Lúdtalp gyermekkorban

A nem megfelelő cipő rendszeres viselése, túlsúly, szülőktől örökölt hajlam, mozgásszegény életmód esetén a boltozatok fokozatosan elveszíthetik íves szerkezetüket és lelapulnak, a boka lesüllyed és a sarokcsont álló helyzetben bedől. A tünetek általában felnőttkorban okozhatnak problémát, de kialakulásuk már kisgyermekkorban kezdődik.

 

Hogyan is előzzük meg tehát a lúdtalpat?

 

A legfontosabb, hogy válasszunk megfelelő cipőt gyermekünk számára! Hasznos a rendszeres játékos lábtorna, ami a boltozatos szerkezetet kialakító izmok erősítését szolgálja és az egyenetlen, rugalmas talajon való mezítláb járás. Lúdtalpbetét használata gyermekkorban nem ajánlott, hiszen passzívan alátámasztja a talpat, ezáltal pont azokat az izmokat gyengíti, amelyek a boltozatos szerkezet kialakításáért felelősek.

Kanyarodjunk vissza a megfelelő cipő kiválasztásához. A cipőnek mindenképpen erős kérge legyen, ami függőleges helyzetben tartja a sarkat, és nem engedi bedőlni azt. Pár milliméterrel legyen hosszabb, mint a gyermek lába, elülső része, pedig legyen elég magas és széles, így lehetősége van ujjait szabadon mozgatni a cipőben. Talpa ne legyen túl puha, de túl kemény se, hogy tudja követni járáskor a láb gördítését, belül, pedig legyen lapos, és ne legyen benne harántemelő.

Ha már kialakult a lúdtalp, különféle lúdtalp- gyakorlatokkal edzhetjük gyermekünk lábát, és segíthetünk visszaállítani a talpak egészséges állapotát.

 

A gyakorlatokat először ülve, majd állva végezzük.

 

1. Lábakat párhuzamosan tegyük egymás mellé, majd mindkét sarkot egyszerre emeljük fel és tegyük le.

2. A talpakat egyszerre emeljük fel és engedjük vissza.

3. Egyszerre mindkét lábat: sarokról lábujjhegyre, lábujjhegyről sarokra gördítsük.

4. A lábujjakat hajlítsuk be talpunk alá, majd engedjük ki. Folyamatosan csináljuk a gyakorlatot.

5. Lábujjainkat hajlítsuk be a talp alá, majd a lábfejet emeljük meg és engedjük vissza.

6. Talpak a földön vannak, sarkak széthúzva lábujjhegyre emelkedve, összezárva letenni a talpakat.

7. Sarkon támaszkodva lábainkat terpeszteni, majd zárni.

 

Járó gyakorlatok

 

8. Lábujjhegyen járjunk apró lépésekben, magasra húzott sarokkal.

9. A talp külső szélére nehézkedjünk, majd húzzuk be a lábujjainkat és így lépkedjünk.

 

 

(vitaminsziget.com)

 

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook