Select Page

  • Debrecen időjárása
    Részben napos
    21°C
     

Mindent a terhes tornáról

Mindent a terhes tornáról

A torna csökkentheti a depressziót, vagy ingerültséget, a mindennapi gyakorlatok segítik a vérkeringést és jobban alszol éjjel, nem beszélve arról, hogy egészségesebbnek érzed magad végig, a terhesség alatt. A torna a legjobb módja annak, hogy megőrizd alakod és jól érezd magad.

A leges legfontosabb, hogy mindig kérdezzük meg orvosunkat, és kérjük ki a tanácsát, mielőtt bármilyen edzésprogramba belekezdenénk, hiszen nem mindenkinek ajánlott terhesség alatt a rendszeres testmozgás. Mielőtt hozzáfognál, fel kell mérned, hogy milyen szinten állsz jelenleg, mivel ha eddig nemigen törődtél a tornával, nem most kell belefognod a sportokba. Ha előtte rendszeresen űztél valamilyen sportot, azt kisebb változtatásokkal folytathatod, ám tartsd észben, hogy a legtöbb terhes nő nem tudja olyan intenzitással végezni a gyakorlatokat, mint teherbeesése előtt. Ha eddig nem tornáztál, akkor sincs minden veszve, hiszen van néhány dolog, amit terhesen is csinálhatsz, például; gyaloglás, úszás és terhes torna.

A lényeg az, hogy viszonylag könnyen végezd a gyakorlatokat és mindig figyelj a tested jelzéseire. Alapszabály, hogy a pulzusod ne haladja meg a 140-et, illetve túl meleg időben sem szabad edzeni, hiszen a test hőmérséklete kihat a babára. Kevesebb torna, vagy orvosi ellenőrzés szükséges azoknak, akiknek szívproblémája, magas vérnyomása, súlyproblémái, izom, vagy ízületi bántalmai vannak, akinek már volt koraszülése, vagy vetélése, illetve a sokadik terhessége a jelenlegi, valamint, akinek vérzései vannak.

Rendszeresen kell tornázni, így lesz a leghatásosabb, ezért heti 3-5 alkalommal 20-30 perc torna az ideális. Mindig jól melegíts be és befejezésül lazíts, valamint igyál sok folyadékot!  A megfelelő ruházat is nagyon fontos – bő, kényelmes ruhát vegyél fel, illetve olyan melltartót, ami megfelelően tart. A negyedik hónap után, háton fekvésnél a méh súlya elnyomhatja, a mögötte futó fő vérszállító ereket ez által csökken a babához eljutó vér mennyisége. A legtöbb nő el is szédül, ha sokáig fekszik a hátán, tehát, a háton fekvést jó elkerülni, nemcsak torna közben.

A terhesség előrehaladtával csökkentsd a gyakorlatok intenzitását, ha kevesebbet is tornázol, a megnövekedett súllyal ugyanolyan keményen fogsz dolgozni. Az utolsó harmadban el kell hagyni az ugrálós, futós gyakorlatokat, mivel a túl sok ugrálás amúgy sem jó az ízületeknek és csontoknak, de főleg nem a terhesség alatt. Fontos, hogy ne dolgozd túl magad, ha túlságosan megizzadsz, a tested melege rossz hatással lehet a babára, ezért mindig igyál sok vizet a torna előtt, alatt és után is! Ha bármi fáj, vagy csak kényelmetlen érzés, azonnal hagyd abba a tornát. Ilyen lehet például, ha görcseid vannak, szédülsz, fáj a fejed, kifogysz a levegőből, megkeményedik a hasad, vérezni kezdesz, vagy túlságosan felgyorsul a szívverésed.

 

 

 

 

forrás: freeweb.hu

fotó: dallosfitness.hu

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook