Select Page

  • Debrecen időjárása
    Felhős
    12°C
     

Amit még nem tudtál a sakura ünnepről

Amit még nem tudtál a sakura ünnepről

Tippek és érdekességek a japán cseresznyevirágzásról

Hol tudjuk követni, hogy mikor és éppen hol virágzik Japánban a színpompás cseresznyefavirág? Hogyan kerüljük el a nagy tömeget a parkokban? És mit jelent a jozakura? Japán egyik legnépszerűbb eseménye a hanami, vagyis a virágnézés ünnepe, amire érdemes már jó előre felkészülni, ha szeretnénk maximálisan kiélvezni a cseresznyevirágzás lenyűgöző látványát. A Japánspecialista összegyűjtött pár hasznos tippet és érdekességet a sakura „vadászoknak”.

A hanami buli

Bár a hanamiról a cseresznyefavirágokban való gyönyörködésre és a sakura tűnékenységén való elmélkedésre asszociál mindenki, nem szabad elfelejteni, hogy ez Japán egyik legnagyobb bulija is. Ha szeretnénk kicsit egyedül is csodálni a természetet, akkor érdemes ilyenkor korán kelni, hogy elkerüljük a tumultust a parkokban. Az este leszálltával a hanami inkább egy hippi fesztiválra emlékeztet, mások szerint egy német sörfesztiválra, arra viszont fontos figyelni, hogy a rendőrség a legtöbb helyen 8 óra körül lefújja a partit.

A hanami éjszakája

A hajnalig mulatóknak érdemes megjegyezniük a jozakura szót, ugyanis a „cseresznyefák éjszakája” idején nem ér véget napnyugtával az ünneplés. Ilyenkor papírlámpásokat függesztenek ki a parkokban az éjszakai hanamira, a virágtól roskadó fákat apró mécsesekkel aggatják tele, így téve még varázslatosabbá az amúgy is csodálatos látványt.

Sakura a gasztronómiában

A cseresznyevirág nemcsak a szemünknek nyújthat lenyűgöző látványt, de bizony az ízlelőbimbóinkat is elvarázsolhatja. Érdemes kipróbálni a hanami idején a sakurából készült finomságokat, ilyenkor ugyanis a legtöbb étteremben cseresznyevirággal bolondítják meg a kínálatot, ahogy minden helyi bolt és nagyobb márka készül limitált, sakura kiadású itallal, édességgel, étellel. Az ünnephez hozzátartozik a teázás, valamint a cseresznyevirágos pezsgők és borok fogyasztása.

Vásárlás hanami idején

Igazi sakura rajongók nem térhetnek haza egy-egy egyedi, kimondottan a sakura idejére tervezett, kristályokkal díszített órával, fehérítő gyöngyöket tartalmazó, 24 órás hidratáló szérummal, vagy egy cseresznyevirág ízesítésű kólával. A legnagyobb világmárkák is meglátták ugyanis a potenciált a cseresznyefavirágzás ünnepében, és ilyenkor exkluzív sakura kollekciókat dobnak a piacra.

Cseresznyevirágfront

Aki szeretne naprakész információt kapni arról, hogy mikor és éppen hol virágzik a sakura, annak érdemes figyelnie a meteorológiai szolgálatot a tévében, rádióban vagy az interneten, ugyanis Japánban külön figyelmet szentelnek a „cseresznyevirágfrontra”. A déli fekvésű, szubtrópusi szigeten, Okinawa legtöbb részén már január végén megkezdődik a virágzás, míg északon, Hokkaidon csak májusban. A kettő között a nagyobb városokban, mint Tokió, Kiotó vagy Oszaka általában március végén, április elején nyílik a cseresznyevirág. A várható sakura virágzást itt tudjuk nyomon követni: https://sakura.weathermap.jp/

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook

Adatvédelmi beállítási központ

Elengedhetetlen

Az elengedhetetlen sütik segítenek használhatóvá tenni a weboldalunkat azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a weboldal biztonságos területeihez való hozzáférés. A weboldal ezen sütik nélkül nem tud megfelelően működni.

További információ: https://debmedia.hu/suti-elengedhetetlen

Besorolással nem rendelkező

A besorolással nem rendelkező sütik olyan sütik, amelyek még besorolás alatt állnak, az egyéni sütik szolgáltatóival együtt.

További információ: https://debmedia.hu/suti-besorolassal-nem-rendelkezo

Statisztikai

Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai sütik segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.

További információ: https://debmedia.hu/suti-statisztikai

Marketing

A marketingsütiket a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára, valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat a tartalmakat közzétevő és a harmadik fél hirdetők számára.

További információ: https://debmedia.hu/suti-marketing