Select Page

  • Debrecen időjárása
    napos
    16°C
     

Facebook hirdetési tippek és trükkök

Facebook hirdetési tippek és trükkök

A Facebookon hirdetni egy olyan stratégia, amit ha ügyesen hajtunk végre, még tovább tökéletesíthetjük a folyamatosan futó kampányainkat. Most vegyük górcső alá, hogy milyen tippeket, trükköket vethetünk be a cél érdekében. Igen ám, de előbb fontos tisztázni, hogy mi legyen a célunk?

Mi legyen a cél?

Ezt leginkább a marketing kampányunk határozza meg, tehát ez alapján 3 célunk lehet:

  • Látogatásszerző Facebook hirdetések
  • Érdeklődőszerző Facebook hirdetések
  • Konverziós Facebook hirdetések

A látogatószerző (angolul awareness) Facebook hirdetések legfőbb célja, hogy azokat a látogatókat, aki még nem hallottak az oldalunkról (ahol valamit eladásra kínálunk), érdekeltté tegyük. Tehát vásároljanak vagy szolgáltatást rendeljenek meg weboldalunkról. Ahhoz, hogy tudjanak rólunk a leendő vásárlóink, használjuk a látogatószerző hirdetéseket, amiket érdemes úgy tekintenünk, mint egyfajta bemutatkozás. Ezzel a hirdetés fajtával csak közölni szeretnénk, hogy mi is jelen vagyunk a magyar piacon, van weboldalunk, amit érdemes megtekinteni.

Hogyan érjük el?

  • Hirdessük az új tartalmunkat, egyrészt a már meglévő célközönség felé, másrészt pedig az ún. “hideg célközönségnek” (akikkel újonnan tudatjuk, hogy vagyunk).
  • Írjunk tökéletes főcímet (headline), és válasszunk figyelemfelkeltő és releváns média elemet (pl.: képet).
  • Használjuk mindig ugyanazt a design-t, így az is a névjegyünk lehet, ha meglátják (pl.: fehér alapon piros pöttyös design: mi jut elsőre eszünkbe?).
  • Válasszuk ki a pontos célközönséget.
  • Érdemes több felületen hirdetni: Facebook, Insta, Audience Network, Messenger.

Következő lépés, miután jól kihalásztuk azokat az embereket, akik most találkoznak először a brandünkkel, hogy vásárlót faragjunk belőlük. Ehhez az érdeklődésszerző Facebook hirdetések fortélyait érdemes követni.

  • Ajánljunk fel egy ütős csalit néhány információért cserébe (pl.: név, e-mail cím).
  • Használjuk ki, hogy van rengeteg alkalmi látogatóból átnevelt látogatónk. Őket próbáljuk rávenni, hogy például töltsenek le egy e-bookot, ami arról a témáról szól, amiért ellátogattak az oldalunkra.
  • Optimalizálással érjük el, hogy egy-egy lead leginkább nálunk jelenjen meg.

Amikor eljutottunk idáig a Facebookos hirdetéseinkkel, lényegében már csak pár lépés, hogy learassuk a babérokat. Ekkor lépnek képbe a konverziós Facebook hirdetések.

  • Szegmentáljunk, vagyis válasszuk szét állandó olvasóinkat, így külön-külön fel tudjuk kínálni nekik azt, ami az adott csoportunkat érdekli.
  • Használjunk social proof-ot, vagyis kérjük meg a vásárlóinkat, hogy véleményezzék, értékeljék weboldalunkat, termékünket, szolgáltatásunkat.
  • Tegyünk egy igazán jó ajánlatot. A legtöbb állandó látogató, sokszor azért nem vásárol, mert túl drágának találja a terméket, illetve szolgáltatást. Ha azonban egy igazán visszautasíthatatlan ajánlatot teszünk, könnyebben rávehetők a vásárlásra.

Bonyolultnak hangzik? Nem az, de ha úgy érezzük, inkább profikra bíznánk, itt a lehetőség! A White Elephant Media csapata örömmel segít Facebook marketing terén.

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook