Select Page

  • Debrecen időjárása
    Változó felhőzet
    23°C
     

Fiat Spider itt a nyár

Fiat Spider itt a nyár

 De hogyan is kerül napjaink útjára egy 50 éves járgány modern felfogása? A Fiatszabo.hu csapata segített megérteni a Spider sikerének titkát.

A Fiat Spider története
A Fiat Spider története az 1970-es évben kezdődött. A sportos kivitelű kabrió népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 15 éves pályafutása alatt közel 180.000 gurult le belőle a futószalagról. A gyártás az első években változó mennyiségben történt, azonban az 1976-os visszaesésétől kezdődően új erőre kapott. Innentől kezdve 4 éven keresztül növelték a termelés volumenét, ami 1979-ben érte el a csúcsát, közel 20.000 darabot gyártottak a Spiderből ezekben az években.
A népszerűségnek azonban itt vége szakadt, a következő években egyre csökkent az új Spiderek száma, majd 1985-ben le is állították azt.
A Spider gyártása ez után néhány évig pihent, majd 2015 novemberében bemutatták új változatát a Los Angeles-i Auto Show-n az eredetileg Alfa Romeonak szánt Fiatot pedig a 2016-os modellévtől újra útjára indította az olasz autógyár.

Az eredeti Spider látványát Sergio Pininfarina legendás olasz formatervező, vállalkozó és politikus cégének a Pininfarina-nak köszönhetjük. A cég nevéhez több híres, elsősorban olasz márka kötődik, megrendelője volt többek között a Ferrari is.

Az új Spider
A 60-as évekbeli design most visszatért egy olyan autóban, melynek tervezésekor a fő szempont a vezetés élménye volt. Az új Spider orr-részben elhelyezett 1,4-es Turbo-MultiAir motor a 140 LE teljesítmény mellett is 6-7 literes fogyasztást kínál. A sportkocsi végsebessége 215 km/h, és 7,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet.

Sokat fejlődött az új modell a kezelhetőségében. A kettős lengőkaros első felfüggesztés és a multilink hátsó felfüggesztés garantálja a kiváló úttartási képességét a Spider-nek, amit megerősít az ergonomikusan kialakított műszerfal és a több funkciót kiszolgálni képes kormány is.
Úgy fest a Fiat valóban megpróbálta elhozni a vezetés élményét a hétköznapokba. A Spider egyrészt elérhető a 10.000.000 Ft alatti árkategóriában és a fenntartási költségei sem rúgnak veszélyesen magasra, ami lehetővé teszi, hogy ne csak a felsőkategória használói részesedjenek a kabrió által nyújtott élményekből.
Kinek való a Spider?
A Spider kabrió leginkább a középosztályt célozza meg, aki szeretné kicsit élvezni a vezetés örömét

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook