Select Page

  • Debrecen időjárása
    napos
    21°C
     

Kompakt gumilánctalpas újdonság a JCB-től

Kompakt gumilánctalpas újdonság a JCB-től

A JCB nemrég rukkolt elő a 3TS-8W rakodó felújított, gumilánctalpas változatával, a 3TS-8T-vel, ami egy csúszókormányzású és teleszkópos gémmel rendelkező rakodógép.

Fantázianeve is van már, méghozzá csak úgy röviden Teleskid. A tervezésének hála tökéletesen vegyülnek benne a kompakt rakodónak a jó tulajdonságai, mint a könnyű manőverezhetőség a nagy kinyúlású teleszkópos gém előnyeivel. Tim Burnhope, a JCB innovációs vezetője is elmondta, hogy ez a fejlesztés már nagyon szükséges volt, és a legnagyobb dobásnak lehet tekinteni az elmúlt 20 év folyamán a gumilánctalpas rakodók történelmében. Ez a rakodó mindenben egy picit jobb, mint elődei, az emelésben is kicsit jobb, messzebb ér el és még lefelé is tovább jut, mint a többi, hasonló kompakt rakodó. Az emelési magassága 1 méterrel lett jobb, mint volt, hála a teleszkópos gémkialakításnak, így a végső magasság 3,8 méter. A maximális kinyúlásának hála, ami 1,7 méter, megoldható vele a teherautók pakolása oldalról is.

A Teleskid önsúlya attól függ, hogy a vevő teljesen zárt -így 5722 kilogramm- vagy esetleg olyan fülkét rendel-e a géphez, ami oldalról nyitott, amivel 5662 kilogrammot nyom. A maximális emelési súly is jelentősen növekedett a korábbiakhoz képest, mivel jelenleg ez a kompakt lánctalpas rakodó 4789 kilogrammot tud emelni alapállapotban, míg kitolt gémmel, ugyanez 2092 kilogrammot tesz ki.

A gépkezelő kényelmét itt is szem előtt tartották, mivel a Teleskid fülkéje az eddigiekkel szemben 33%-kal nagyobb, megközelítésének a könnyebbségére is nagy hangsúlyt fektettek. A kilátás is nőtt a gémkialakításnak hála, ami így 270 fokosra bővült. A szélvédő felett helyezkedik el a műszerfal, amiről minden igazán fontos információt megtudhat a gépkezelő.

Már csak a meghajtásról nem beszéltünk, ami jelenleg is a JCB-nél gyakran alkalmazott 4,4 literes EcoMAX dízelmotor, ami 55 kW (74 le) teljesítmény mellett 400 Nm nyomaték leadására képes, aminek köszönhetően a lánctalpas rakodó maximum 12,5 km/h-val tud menni.  A gumi lánctalpak pedig a széles, bütykös kialakításnak hála egészen kiváló a tapadással rendelkeznek, bármilyenek is legyenek a terepviszonyok. Mindezeken túl, a lánctalp anyagának köszönhetően a gumiláncos rakodókra jellemző alacsony talajnyomás is megmaradt. Ez utóbbi a gép kialakításának köszönhetően eleve alacsonyabb, mint a többi gumikerekes gépek esetében, mint például a villástargonca vagy a teleszkópos rakodó.

A fentiekből tehát kiderül, hogy a JCB amellett, hogy ismét komoly újdonságokat épített bele gépeibe, többek között a gépkezelők kényelmét is szem előtt tartotta.

LEGOLVASOTTABB A HÉTEN

Facebook