Select Page

Napi átlag 2 órát youtube-oznak a 30 év alattiak

Napi átlag 2 órát youtube-oznak a 30 év alattiak

A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A legtöbb időt a 10-15 évesek fordítják YouTube-csatornák követésére, 22 százalékuk napi 4 óránál többet szán videónézésre – derült ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív influencer kutatásából, melyet a Gemiusszal közösen végeztek. Az influencereket nemcsak nézik, de hatásukra vásárolnak is: minden harmadik fiatal vett már meg vagy próbált ki valamit miattuk.

Lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá. A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, köztük minden ötödik napi 4 óránál többet böngészik a videómegosztón. A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer videók, illetve a személyes videós tartalmak – vlogok – a legnépszerűbbek. Ezenkívül még a hogyan csináld típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY tartalmakat fogyasztják.

Visszahúzódók, online tévénézők, vlogger követők és alkalmi látogatók

Nemek tekintetében persze nagy eltérések mutatkoznak. A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamer videók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok/nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, s ők a vlogok rendszeres követői is. „A kor előrehaladtával a változó élethelyzetek is jelentősen befolyásolják a tartalomfogyasztási szokásokat. A 19-23 évesek például a főzéssel kapcsolatos videókra és a márkák csatornáin elérhető tartalmakra nyitottabbak” – mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója. A használati szokások alapján 4 markáns nézői csoport rajzolódott ki: a videózók több mint harmadát adó visszahúzódó karakterek, az online tévézők, illetve a vloggerekhez magukat legközelebb érző aktív rajongók és az alkalmi látogatók. A kutatásból kiderült az is, hogy TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter YouTube-csatornája a legkedveltebb a magyar 10-29 évesek véleménye alapján, de a top 10-es listán helyet kapott PamKutya, Viszkok Fruzsi, BENIIPOWA és Zsozeatya is.

Szerzőről

Debrecen Időjárása

booked.net

Árfolyamok

Programnaptár

április

május 2018

június
Hét
Kedd
Szer
Csü
Pén
Szom
Vas
30
1
2
3
4
5
6
Programok május hónapban

1st

Programok május hónapban

2nd

Programok május hónapban

3rd

Programok május hónapban

4th

Programok május hónapban

5th

Programok május hónapban

6th

7
8
9
10
11
12
13
Programok május hónapban

7th

Programok május hónapban

8th

Programok május hónapban

9th

Programok május hónapban

10th

Programok május hónapban

11th

Programok május hónapban

12th

Programok május hónapban

13th

14
15
16
17
18
19
20
Programok május hónapban

14th

Programok május hónapban

15th

Programok május hónapban

16th

Programok május hónapban

17th

Programok május hónapban

18th

Programok május hónapban

19th

Programok május hónapban

20th

21
22
23
24
25
26
27
Programok május hónapban

21st

Programok május hónapban

22nd

Programok május hónapban

23rd

Programok május hónapban

24th

Programok május hónapban

25th

Programok május hónapban

26th

Programok május hónapban

27th

28
29
30
31
1
2
3
Programok május hónapban

28th

Programok május hónapban

29th

Programok május hónapban

30th

Programok május hónapban

31st

Kategóriáink